BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 6, 2010

Love Ends Here

Ok, my hands shaking to write a new post. Tak tahu aku sepatutnya tulis atau tidak. And aku tak tahu betul ke tak ape yang aku buat. Whatever it is, mabruk to one of my friends yang dah pun melangkah ke salah satu fasa baru dalam life dia. Tahniah aku ucapkan. Please Ya Allah, aku mohon kekuatan untuk tulis post kali nie. Ya Allah, aku mohon.


Hurm, aku kecewa lagi kali. Kecewa yang teramat sangat. Ya Allah, andai ini takdir yang Engkau telah tetapkan untuk aku, aku mohon semoga segala yang Engkau aturkan ada hikmahnya. Buat dia, penantian yang sangat berbaloi. Tahniah sekali lagi. Seriously, aku speechless. Entah. Ya Allah, aku betul-betul mohon kekuatan. Kali nie aku memang lemah. Kali nie aku memang tak kuat. Tolong Ya Allah.

Khas untuk dia...

Kalau terbaca post saya kali nie and terasa diri awak adalah orang yang saya maksudkan. Pertama sekali, tahniah awak atas pertunangan awak dengan si dia. Korang sangat sepadan. Tahniah sekali lagi awak.

Seriously, saya tak tahu nak kata apa-apa. Saya tak tahu nak tulis apa. Otak saya kosong. Tapi saya gagahkan diri untuk ucapkan tahniah. So, entah. Mungkin memang Allah dah takdirkan hubungan kita memang terbatas hanya sebagai sahabat. Noktah. Tak lebih dan tak kurang.

And banyak memories saya dengan awak yang dulu akan tetap saya ingat sampai mati. Insya-allah. And saya still remember last kita jumpa time saya tengah study week. Hurm, petanda kali terakhir kita keluar sebagai sahabat. Maybe. Entah la. Saya tak mampu and tak kuat untuk berdepan dengan awak. Untuk jumpa dengan awak. Face to face. Maaf, hanya itu perkataan yang mampu keluar buat masa nie. Itu sahaja.

Tapi, ada perkara yang betul-betul buat saya kecewa. Saya tak tahu. Atau mungkin hanya saya seorang yang berharap. Tapi, Ya Allah. Yes, saya still berharap pada hubungan nie. Tapi, ia berakhir macam tu sahaja. Once saya tengok profile picture awak, Ya Allah, kenapa awak tak cakap apa-apa langsung? Kenapa awak biarkan sampai saya tahu sendiri tentang hal nie. Kenapa awak tak jelaskan? Kenapa wak? Kenapa awak buat saya macam nie? Awak tahu tak hati saya? Kenapa hari nie baru saya tahu? Kenapa?

Kenapa awak still tanya status saya padahal awak tahu kedudukan sebenar awak? And hari nie, waktu nie and saat nie saya rasa hubungan kita sebagai sahabat juga berkhir. Saya tak tahu sama ada keputusan saya nie betul atau tergesa-gesa. Anggap lah kita tak pernah kenal antara satu sama lain. Anggap yang kita tak pernah bertegur. Entah la. Awak tak perlu la nak ucap or wish birthday saya. Saya rasa tak perlu. Lupakan segala niat awak and saya berterima kasih atas budi baik awak. Lupakan saya and saya akan lupakan awak. Terima kasih sebab pernah jadi sahabat and someone dalam life saya. Terima kasih wak sebab buka mata saya apa erti sahabat yang sebenar.

Thanks once again...



Thank to my sis, kak norbadiah. Saya pegang kata-kata sis nie.

"Bila awak akan meninggalkan saya..bilang tarikhnya..agar saya lebih bersedia dan tidak menjadi gila kerana awk’

tapi.saya fikir..kerana cinta itu maknanya anugerah..maka biarlah saya begini..mencintai awak secara sederhana..kalau awak bahagia tanpa saya..saya harus berbahagia untuk awak..

0 comments: