BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 1, 2010

Countdown



Hurm, countdown. Countdown apakah?? Haha, apa lagi kalau bukan countdown result final exam. Tinggal lagi 8 hari sebelum 10 hb dec coz hari dah 2 hb dec. Huaaaa..... seriously, im really afraid. Ya Allah, takutnya. Tak tahu dah nak buat apa and nak kata apa melainkan berdoa, berdoa, berdoa, bertawakal and berserah. Oh, lupa. Solat hajat. Haha.


Tak tahulah. Rasanya macam aku banyak sangat main-main this sem. Belajar tak seberapa. Tak tahulah kan sebab itu yang aku rasa. Yang orang lain rasa and nampak, allahu'alam. Dah tak tentu arah dah hidup aku. Hopefully dapat flying color. Even tak sebagus mana, tapi yelah harapan kan. Semua orang berdoa and berharap benda yang bagus and terbaik. Yes, aku tahu Allah dengar setiap doa hambanya. Setiap masa, jangankan hanya dalam solat je kita berdoa but everytime, everywhere. Jangan lupa kan dia. (yes, aku tahu aku khilaf. Selalu alpa and leka dengan duniawi. Kadang-kadang sampai lupa Dia.) Tapi tula dia manusia. Kalau nak something baru lah teringat kat Dia. Barulah nak sering berdoa, solat. If not, jangan harap la. (Peringatan nie untuk aku la juga.) Tapi, tula. Allah itu Maha Pengampun and Maha Penyayang. Sentiasa mendengar soa hamba-Nya yang ikhlas dalam mengingatinya.

"Ya Allah ya rahman ya rahim. Hanya padaMu aku bermohon, aku berdoa. Aku mohon ya Allah. Berikanlah kejayaan kepadaku and adikku. Berkatilah setiap ilmu yang Kau beri, dan manfaatkanlah ia. Ya Allah, berikanlah aku and adikku kejayaan yang terbaik diantara yang terbaik. Aku mohon ya Allah dengan serendah-rendah martabat aku sebagai hamba dan khalifah di muka bumi ini. Begitu juga sahabat yang lain. Berikanlah kami restu kejayaan. Berikanlah kami kecemerlangan dalam final exam yang lepas. Daku mohon ya Allah. Amin ya Rabbal'alamin."

Aku buat semua nie pon sebab parents. Apa lagi yang mampu untuk aku bagi dekat dieorang buat masa sekarang kalau bukan kejayaan aku. Itu je yang termampu. Nak bagi duit, duit nak makan pun kadang-kadang tak mampu. Nie jelah, especially for my abah yang nak tengok in the future aku jadi lawyer. For umi, i dont to see again her tears. Kalau boleh aku nak tengok umi duduk dekat rumah, tak perlu lagi nak kerja.

Mudah-mudahan segala usaha berbaloi. May Allah grant all of my never ending prayers for this coming december 10th after gallons of sweats and tears. Amin.



0 comments: