BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 7, 2010

Everything is new...ahaks...

Okey, shocked pasal semalam pun belum reda. And, yep once again aku menangis sebab lelaki. But now, i try to be as strong as i can. Hari nie 8hb and hari kedua tahun baru islam. Of cause not to late for me to wish Salam Maal Hijrah, semoga tahun baru ini memberi seribu keberkatan dalam kita melayari kehidupan dan mudah-mudahan segala amal ibadah kita diterima oleh Allah swt. Insya-Allah, amin.


So, esok aku pula yang akan melangkah ke salah satu fasa baru. Haha, even memang lawak sebab antara kawan-kawan aku, aku nie je yang belum sampai umur 20tahun. Hihi, kira macam awet muda la nie, ala kira pangkat adik la (okey, gila perasan. Boleh bla sekarang..) In a simple words, esok birthday aku. So, happy birthday Fyfah. Haha.

Saja aku post awal-awal. Tengah bosan gila and tak tahu nak buat apa. Supposedly, udyn ajak kelaur malam nie cause dia nak belanja, acewah aku memang suka bila orang nak belanja-belanja nie especially bila nak belanja makan. Haha. Tapi, disebabkan ada hal-hal yang tak dapat dielakkan (tak boleh keluar sebab abah tak bagi and siap kena sound lagi.) tak jadi keluar. Tunda esok, nak pergi joging bagai and etc. Itu pun kalau aku dapat keluar. Kununnya nak pergi celebrate birthday la, so bila dah kena sound tadi rasa gila macam malas. Means merajuk la nak keluar. Tengok la esok macam mana.

And supposedly aku akan celebrate dengan someone. But unfortunately dia tak de kat sini. And aku still remember dia kata nak belanja SR time birthday aku. Memang la aku tak harapkan pun dia nak belanja or even dia nak bagi hadiah. Entah la. Aku betul-betul dah tawar hati dah dekat dia. Bagi aku cukup lah dia ingat birthday even tak wish. At least ada la org yang ingat pada birthday aku yang tak seberapa nie. Speechless.....

Thus, disebabkan hal itu (aku je yang tahu), dia tak wish pun aku tak kisah. Aku tak harap pun. For me, semua tu dah jadi sampah. You can go and bring together all your useless words. Okey, fine, sekarang aku gila benci tahap cipan dekat mamat nie. Yes, even aku kena sedar diri yang dia bukan siapa-siapa lagi dalam life aku. Ahaha, okey fyfah. Gila kau datang balik. Please fyfah, forget about him. All about him, from the beginning you know him until now. Please fyfah, forget him. Im begging you.

Dah la. Tak perlu dikenangkan lagi benda yang dah berlalu. So, start from now please mulakan hidup baru.

Doa aku untuk birthday aku kali nie........

-semoga aku jadi manusia yang tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan dan ujian daripada Allah swt. (harap sangat aku dapat hadapi dengan tenang.)
-semoga aku menjadi anak yang solehah, tak lupa jasa parents aku and aku harap aku boleh balas jasa dieorang once aku jadi someone nanti. Insya-allah.
-semoga Allah pelihara kami sekeluarga (especially parents aku, wan, adik-adik, kaum keluarga and tak lupa sahabat yang setia dengan aku sepanjang perjuangan aku.) dari segala fitnah, benda-benda yang tak baik. Dipelihara iman dan taqwa.
-semoga segala perkara kebaikan dipermudahkan dunia akhirat.
-semoga aku jadi seorang hamba yang menjalankan kewajipan sebagai seorang hamba kepada Allah swt, tak mudah lalai dengan nikmat duniawi.
-semoga segala ilmu yang aku peroleh dapat aku manfaatkan sepanjang hidupku, kejayaan adalah milik kami adik-beradik, dipermudah urusan ketika menghadapi peperiksaan, dapat jawab dengan tenang and dapat result yang terbaik antara yang terbaik..

*last but not least, doa aku untuk fasa hidup aku yang seterusnya - mudah-mudahan aku dipertemukan dengan insan yang bergelar lelaki and suami yang terbaik. Yang mampu bimbing aku ke syurga yang kekal abadi. Insya-allah..

~AMIN YA RABBAL ALAMIN~

0 comments: