BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, May 18, 2010

Ciri2 Lelaki Idaman Den..Hahaha...



Aku nk gelak guling-guling jap because of my title for this post..

Aku pun x tahu kenapa aku tulis tajuk post yang agak pelik. Mimpi apa ntah malam tadi. Shahir kot. Haha. Whatever. My mum dah bising-bising sebab hari-hari tengak video pasal shahir.

'Akak, kamu x jemu ke tengok benda nie hari-hari.'
Sambil gelak. 'Tak lah. Nak jemu kenapa? Ok apa. Mana tahu jadi menantu umi ke?'
'Huh, nak la si shahir tu kat kamu.' 'Mestilah. Akak kan ada ciri-ciri wanita idaman shahir. (Kununnye la. Perasan je lebih sebenarnya.)

Because of that thing, aku rasa tergerak hati pula nak tulis post pasal ciri-ciri lelaki idaman. Hehe.

Just joke. Aku bosan and tak tahu nak post blog pasal apa, so aku tulis la pasal benda nie. Kawan-kawan aku pun ramai yang dah berbahagia dgn hidup masing-masing cuma aku je la kan yg belum ada pengganti. Acewah. Ayat x leh bla.
Okey, let's we move to our mainpoint. Haha.

1. Firstly, of course la beriman ye tak. Kalau x beriman macam mana nak conduct family. Lagipun, keimanan itu sgt penting dalam diri seorang muslim. Acewah. Berceramah la pulak kan. Sebagai contoh, macam Shahir. Shahir lagi ye tak. Dah tu je contoh yg ada.

2. Erm, dia bukanlah seorang yg kuat cemburu. Ah, payah la kalau kuat cemburu. Sikit-sikit nak cemburu tak tentu pasal. Kalau nak cemburu tu boleh. Tapi, biarlah berpada-pada. Kadang-kadang kalau terlampau cemburu sangat buat orang rimas. (Pandangan aku la kan. Tak tahu la korang macam mana.)

3. Dapat terima diri aku and family aku seadanya. Yang nie tak perlu kot nak cakap panjang-panjang. Setiap orang ada kelemahan and kekurangan. So, sama-sama la berkongsi apa yang ada. Means, kalau dia tak puas hati, cakap la face to face. Tak perlu nak cakap belakang-belakang. Tak best la kan.

4. Yang nie pelik sikit coz erm aku tak tahu kenapa aku macam tertarik dengan lelaki yang pakai braces. Haha. Memang lawak. But, bagi aku lelaki yang pakai braces menarik. Aku pun tertarik. Macam shahir. Shahir lagi. Bohsan. Hihi. Tapi, tu la. Aku pun tak tahu kenapa. Ntah. Macam cute je bila tgk boys pakai braces. Yang nie memang ciri-ciri yang sangat nonsense la bagi aku.

5. Ada pelajaran. Yang nie paling penting. Bukan bermakna aku underestimated orang yang tak ada pelajaran but benda nie la yang paling penting. Macam mana kalau kau tak ada pelajaran then nak tanggung pula anak orang. Nanti jadi masalah lain pula. So, hopefully, berharap je la kan lelaki tu engineering ke, doktor ke, arkitek ke or lawyer juga. Haha. Demand pula. Macam diva. Just joke.

Apa lagi ek. Hurm. Macam lawak je post aku untuk kali nie. Aku tak tahu apa motif aku tulis benda sengal nie.

Alah, rileks la. Untuk suka-suka je pun benda nie. So, ciri-ciri yang lain. Erm, aku suka kalau laki tu pakai belt warna putih. Nampak smart giler. Then, of course la kita nak lelaki tu boleh di bawa berbincang. It's basic right. Lagi, aku just ringkaskan la ye.

  • pandai bawa diri.
  • lawak.
  • then, pandai main gitar.
  • bertolak ansur, memahami, saling hormat menghormat...acewah...
  • lastly, pandai la dalam bab-bab fesyen. (Yang nie lagi tak masuk akal.)
Ok. Benda nie main-main je. Kita nie hanya merancang. Tapi, Allah yang menentukan. Aku pun tak tahu apa motif aku letak gambar shahir kat atas tu (Sekadar perhiasan je la ye.) Siapa pun lelaki tu, aku terima. Haha.

*p/s: Ini hanya la rekaan untuk mengisi masa lapang.

0 comments: